Verkkopalvelun siirto uudelle kumppanille?

Mikäli yhteistyö nykyisen verkkopalvelun toimittajan kanssa ei suju syystä tai toisesta, verkkopalvelun ylläpidon ja kehityksen siirto uudelle kumppanille on täysin mahdollista.

Käsi ojentaa mustaa paperisydäntä kädelle

Verkkopalvelun siirto uudelle kumppanille?

Mikäli yhteistyö nykyisen verkkopalvelun toimittajan kanssa ei suju syystä tai toisesta, verkkopalvelun ylläpidon ja kehityksen siirto uudelle kumppanille on täysin mahdollista.

Jotta ymmärtäisit sen hieman paremmin, olemme koostaneet alle parhaat käytännöt miten me citruslaiset tämän toteutamme.

Aloitetaan auditoinnista

Auditointi tarkoittaa nykyisen verkkopalvelun läpikäyntiä sekä toiminnallisesti että teknisesti. Läpikäynnissä yleensä asiakas esittelee nykyisen verkkopalvelun ylätasolla sekä kuvaa mahdolliset kehitys -ja korjaustarpeet käyttäjien näkökulmasta. Mikäli saatavilla on dokumentteja nykyisestä toteutuksesta (esim. käyttöohjeita, teknisiä kuvauksia…) on nämä hyvä myös antaa citruslaisten tutustuttaviksi. Asiakkaan ei välttämättä tarvitse tietää tekniikasta tarkemmin, vaan kuvata verkkopalvelun tavoitteita esimerkiksi käyttäjäkokemuksen tai saavutettavuuden näkökulmasta.

Auditoinnista Citruksen asiantuntija käy läpi ratkaisun lähdekoodin, mahdolliset tehdyt muutokset, liittymät muihin järjestelmiin ja tunnistaa akuutit päivitystarpeet eritoten tietoturvan ja version ajantasaisuuden näkökulmasta.

Auditointi voi sisältää asiakkaan halutessa myös analytiikan tai saavutettavuuden auditoinnin. Auditoinnin pohjalta asiakas saa raportin kehitysehdotuksista ja siirto voidaan aloittaa.

Verkkopalvelun siirto

Verkkopalvelun siirto toteutetaan yhteisesti sovittuna ajankohtana niin, että siitä on mahdollisimman vähän haittaa asiakkaan liiketoiminnalle. Siirto voi käsittää uuden pilviympäristön Citruksen toimittamana tai puhtaasti tunnusten luovuttamisen nykyiseltä toimittajalta Citrukselle nykyiseen ympäristöön.

Ennen siirtoa on jo sovittu asiakkaan tarvitsemat ylläpito- ja tukipalvelut verkkopalveluille.

Ylläpito- ja jatkokehitys

Siirron jälkeen asiakas on Citruksen jatkuvien palveluiden piirissä joihon kuuluvat:

  • Ylläpitopalvelu, jonka tehtävänä on huolehtia että verkkopalvelu on teknisesti ajan tasalla, tietoturvallinen ja toimiva.
  • Käyttöpalvelu, eli verkkopalvelun pilvi/palvelinalusta
  • Nimetty palvelupäällikkö, joka vastaa asiakkaan ja Citruksen välisestä yhteistyöstä, ohjaa jatkokehitystä sekä raportoi ja tapaa asiakasta sovituin aikavälein.

Tuomme jokaiseen projektiin mukanamme ihmisläheisen tavan toimia. Yhdessä rakennamme palveluita suomalaiseen digitaaliseen arkeen. ​

Henkilökuva: Joni Pinomäki

Joni Pinomäki

Chief Services Officer, ohjelmistokehitys

Kysy minulta verkkopalveluista, ohjelmistokehityksestä ja partiotoiminnasta.

Ohjelmistokehitys

Näissä näpeissä rakentuvat suuremmatkin räätälöidyt kokonaisuudet huolellisuutta vaativiin tarpeisiin. Luomme toimintavarmoja palveluita aivan kaikkien arkipäivän tueksi.​

Verkkopalvelut

Taitavan ja monilahjakkaan verkkopalvelutiimimme hyppysissä muovautuvat suuret ja pienet verkkopalveluhankkeet. Meille erityisen tärkeää on huolehtia saavutettavuudesta.

Asiantuntijat

Kokemus tuo turvaa jokaisen kokoluokan hankkeessa. Ihmisläheiset citruslaiset varmistavat, että kokonaisuudet etenevät sovitulla tavalla ja tavoittavat toivomasi lopputuloksen. 

Tuotteet

Ratkaisu pulmaan jo tänään?Valikoimamme avulla ratkaiset tietosuojahaasteet, helpotat hankintaa ja automatisoit sopimusprosesseja. Helpommin, fiksummin,  paremmin.